שיווק ופרסום


כל בעל עסק יודע שזכות הקיום שלו נעוצה בקהל לקוחותיו, אלה הקיימים ואלה העתידיים. אולם, למרבה הצער, במרבית המקרים הלקוחות אינם מתדפקים על דלתם של בעלי העסקים ורק מחכים להם שיואילו בטובם להציע שירותיהם או מרכולתם, אלא נדרשות פעולות שיווק נמרצות ומתמשכות בכדי לשמר את היקף קהל הלקוחות של העסק ואף להגדילו.

שיווק – לא על הפייסבוק לבדו
המילה החמה בשיווק עסקים קטנים ובינוניים כיום היא רשתות חברתיות בכלל והרשת החברתית פייסבוק בפרט. ככלי שיווקי, ודאי וודאי שאין רע בשימוש ברשתות החברתיות בכדי להציג את פעילות העסק בפני לקוחות פוטנציאליים. אולם, ברור הדבר כי אין פעילות זו יכולה לעמוד בפני עצמה ואין היא יכולה להתקיים ללא הקשר רחב יותר או יד מכוונת. למה הכוונה? המשיכו לקרוא!

אז איך עושים את זה נכון?
בכדי שפעילות שיווקית תהיה מוצלחת ואפקטיבית (ואגב, בכדי לדעת אם היא כזו עליה גם להיות מדידה) מומלץ ביותר לפעול לפי הקווים המנחים הבאים:

אסטרטגיה שיווקית: אף עסק לא נוקט בפעילויות שיווק רק כדי להגיד שהוא 'עושה שיווק'. ברור שלשיווק מטרות מוגדרות וחשובות. מטרת שלב זה אם כן, היא להגדיר את מטרות השיווק בבחינת 'מה רוצים להשיג?', 'אילו לקוחות אנחנו מחפשים?' ושאלות נוספות שתסייענה להגדיר את מטרת הפעילות השיווקית, כיוונה והיקפה.

תכנון פעילויות השיווק וההשקעה בשיווק: לאחר שברור מה רוצים להשיג, אפשר לתכנן כיצד עושים זאת. האם באמצעות פייסבוק? לינקדין? פרסום ממומן בגוגל? חברות בפורטל מקצועי רלוונטי לתחומכם? כמה העסק יכול להשקיע בפעילות השיווק וכמה כדאי שישקיע? כיצד יש לחלק השקעה זו על פני ערוצי השיווק השונים ועל פני ציר הזמן? שאלות אלה ונוספות תסייענה לתרגם את האסטרטגיה לפרקטיקה.

תשתיות והכנה: לפני שיוצאים בפעילות שיווקית כדאי מאוד לוודא שהנראות שלכם מנוהלת היטב ותסייע במשיכת לקוחות במקום בדחייתם. האם האתר מעוצב באופן שיווקי ומושך? האם תמונת הקאבר ותמונת הפרופיל שלכם בפייסבוק מעוצבת ואטרקטיבית? האם יש אפשרות נוחה ונגישה ללקוחות ליצור עמכם קשר? האם הכול עובד כשורה וזמין לגולשים? מענה על שאלות אלה ונוספות יבטיח כי מאמצי השיווק יגרמו ללקוחות להתעניין ואילו התשתיות המוכנות מראש תגרומנה להם להפוך מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים.

יישום, בקרה והתאמה: שיווק הוא לא בחזקת 'שגר ושכח'. יש לערוך בקרה מתמדת אחר פעילויות השיווק והאפקטיביות שלהן ולהתאימן היכן שנדרש בכדי שמשאבי הארגון לא יבוזבזו לריק.

לסיכום
לכולם ברור שצריך את זה, אולם לפעמים זה נשמע מרתיע או מסובך. החדשות הטובות הן שאנו, בתור המחלקה הכלכלית של העסק, מהווים יד ימינם של בעלי עסקים בתחום. על סמך היכרותנו את העסק ואת מסגרות התקציב שלו אנו מסייעים לבעלי עסקים לתכנן אסטרטגיית שיווק מוצלחת, לתרגם אותה לפרקטיקה אפקטיבית וליהנות מגידול ממשי במכירות ובהכנסות.

להסבר על פרסום באמצעות דפי נחיתה - לחץ כאן