תמחור שירותים או מוצרים

חיים ומוות ביד המחירון

שלב התמחור הוא שלב חשוב מאוד בכל עסק, השקה של מוצר וחשיפה של שירות לשוק הצרכנים. התמחור נקבע על פי קריטריונים רבים, כמו: עלויות ייצור ישירות, עלויות קבועות, עלויות מוצרים דומים בשוק, מצב הכלכלה במדינה, גודל וותק העסק ועוד, כאשר ישנן מספר שיטות תמחור: תמחור המבוסס על ערך המוצר, על מחירי השוק, על היצע וביקוש, על עלויות המוצר וכדומה. בשורה התחתונה, מטרת התמחור היא לגרום למוצר או לשירות להימכר מצד אחד, ולהותיר די רווח בידי החברה בכדי להבטיח את המשך קיומה, מן הצד השני.

תמחור בהתאם למיצוב

תמחור נכון הוא לא רק כזה שמניב רווח לחברה, אלא כזה שתואם את ההגדרות והמטרות העסקיות שלה. מה זה אומר? זה אומר שהמחיר צריך להתאים לאסטרטגיה העסקית של החברה. באם מדובר בבנייה של מותג, הרי שתרצו לתמחר את המוצר גבוה יותר מהממוצע, כדי לשדר לצרכנים שלכם שמדובר במותג בעל ערך רב יותר ממתחריו. חשוב לזכור, שאם המחיר יהיה גבוה ממחירי המתחרים, הצרכנים יבינו ויצפו לקבל מכם מוצר איכותי יותר מהמוצע בשוק. בכל אופן כדאי לא לתמחר את המוצר באופן זול מידי מכיוון שכך הוא גם ייתפס בעיני הצרכנים.

תמחור נכון בונה רווח

כאשר עסק מתמחר באופן נכון ומושכל את המוצר או את השירות שלו, הוא בונה ומבסס גם את רווח החברה. כלומר, מוצר שמתומחר באופן נכון, שתפקידו לא רק לכסות את הוצאות ייצורו ואת הוצאות תפעול העסק אלא גם לייצר רווח מעבר לכך, עתיד להימכר יותר ולהביא את מקסימום הרווח לעסק – כמובן שאל לכם להפריז בתמחור גבוה באופן קיצוני, שכן זה עלול להוביל להקטנת המכירות באופן משמעותי.

בבואכם לתמחר את המוצר או השירות, שאלו את עצמכם:

כמה עולה לי לייצר את המוצר הספציפי (חומרי גלם, שכר עבודה, חשמל, הפצה וכו’)?

כמה עולה לי להחזיק ולתפעל את העסק (הנהלה, שיווק, פרסום, כוח אדם, מחשבים ועוד)?

כמה רווח הייתי רוצה לראות באופן ריאלי בתום השנה?

שאלות אלה תסייענה בידכם להגיע לתמחור יעיל וכלכלי. כמובן, וכמו כל דבר בחיים, עדיף להיוועץ במומחים. לכל שאלה או התייעצות בנושא תמחור מוצרים או שירותים נשמח אם תפנו אלינו.

השארת תגובה